Методична робота - інтелектуальна основа для педагогічної майстерності. В.О.Сухомлинський

Powered By Blogger

четверг, 29 апреля 2010 г.

Висновки про педагогічну та методичну діяльність претендента конкурсу «Учитель року – 2007»

Література – предмет особливий. Він передбачає напружену роботу не тільки думки й пам’яті, а й душі та серця. Мабуть цим і користується в своїй роботі вчителька зарубіжної літератури і російської мови Дульдієр Т. В.
Вона фахівець високої науково – теоретичної та методичної підготовки. Добре знає програму, сучасні вимоги до викладання зарубіжної літератури, володіє інноваційними методами, творчо їх впроваджує. За час роботи в школі вона виробила власні погляди на виховання.

Тетяна Володимирівна творчо використовує передовий педагогічний досвід учителів області Каєнка О. В, Гузь О. О, Шуляра В. І. Значне місце у її роботі займає педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського.

Творчо працює над реалізацією проблеми: «Аналіз та інтерпретація художнього тексту».
Кожен урок її чітко продуманий, завершений, емоційно і змістовно насичений пізнавальними завданнями, елементами самостійної творчості. Чітко визначає мету уроку, домагається її розкриття. На уроці іде не оцінка прочитаного матеріалу, а відверта розмова. вияв позиції учня до прочитаного, позиції автора. Тетяну Володимирівну хвилюють морально – етичні переконання, культурний рівень учнів, бо вони завтра стоятимуть біля керма нашої економіки, культури, освіти, медицини.

Торкнуся її прагнення в роботі – прищепити любов до слова, яке виростає з любові до рідного краю, України, до її людей. Учні пізнають на уроках силу художнього слова, таїну пісні, смуток плачу.
Так під час вивчення вступного уроку до теми: «Художнє відкриття срібного віку російської поезії» в 11 класі вчителька вміло створює навчальну ситуацію, в якій беруть участь «музиканти». «художники» і «літератори».
Кожна група готує цікаві повідомлення про творчих людей цього періоду.
«Літературознавці» читали вірші, аналізували їх, визначали літературний напрямок. «Музиканти» розповіли про поезії, які покладені на музику.
«Художники» ознайомили з полотнами відомих художників. В учнів піднесений настрій є бажання вивчати поезію «срібного віку», знати більше про митців того часу. Тому й запропонувала Тетяні Володимирівні провести літературний вечір: «Митці срібного віку», на якому учні детальніше познайомилися з художнім відкриттям «срібного віку», читали напам’ять поезії.

На уроці вчителька використала роботу в групах, що дало можливість не загубити жодного учня.
Тетяна Володимирівна домагається глибоких і міцних знань через постійну активізацію розумової пізнавальної діяльності учнів, створення проблемних ситуацій. Постійно дбає про те, щоб учні читали текст, а, аналізуючи його, намагається не руйнувати читацької зацікавленості, а сприяти виникненню особистісного ставлення до тексту, власної позиції щодо прочитаного.

Тому завжди запитує учнів:
- чи сподобався твір;
- яке враження залишив;
- що не зрозуміли;
- які питання поставили б автору.

На уроці зачитує найбільш цікаві епізоди, організовує дискусії.
Вивчаючи в 7 класі твір А. П. Чехова «Товстий і тонкий», вчителька вміло організувала роботу над текстом. Учні зуміли переказати оповідання від імені героїв: товстого і тонкого; розбили текст на частини, дали визначення портрету та художньої деталі, виписали окремі деталі до характеристики героїв. Добре справились із домашнім завдання: підготували лексичне значення слів товстий і тонкий, підібрали ряд назв кінофільмів з протилежним значенням.
Колективно склали схему:


АНТИТЕЗА





Література Музика Скульптура Живопис


Розкрили ознаки антитези в різних видах мистецтва. Після цієї роботи учні висловлювали своє розуміння слів А. П. Чехова: «В человеке должно быть всё прекрасно…», і просить учнів закінчить цитату письменника.
Домашнє завдання одержали по групах: виконати свою ілюстрацію, підібрати дві пісні, контрастних за тональністю, прочитати інші оповідання Чехова і підготуватися до конкурсу.

Звичайно, кожна дитина буде прагнути бути активним учасником уроку, бо то буде вже зовсім інша структура


Своїми уроками Тетяна Володимирівна переконує учнів у тому, що література допомагає піднятися над буденщиною, будить почуття і розум, примножує її знання. Разом з учнями сумує, радіє, переймається питаннями добра і зла, щастя, справедливості, милосердя.



Так, в 9 класі розглядаючи конфлікт у трагедії В. Шекспіра «Гамлет» вчителька, крім роботи над текстом поставила виховну мету: виховувати уважне ставлення до людини як до особистості. Вже у випереджальному завданні учні працювали над заповнення таблиці «Носії зла», «Боротьба Гамлета зі злом». Ці таблиці мали форму квітки. контрасті кольори і .ін
На початку уроку вчителька виголосила проблемне питання:
«Що є людство – «улюблене Боже створіння» чи гурт бридких хижаків».
Досліджуючи це питання, учні спирались на текст, робили свої власні висновки. Для реалізації мети уроку вчителька використала роботу в групах: складання асоціативних схем, інсценівку і читання уривків п’єси. Все це передувало тому, що учні мали своє судження щодо проблемного питання.
А учень О. Зеленецький сказав:
«Богом в людині закладено добро і зло, а Людиною став той, хто зумів придушити зло в собі, На жаль проблема зла існує й сьогодні, а в творі вбивство –це річ – гидка, Я належу до тих, хто не має зла, хочу. щоб в житті з ним не зустрітися».
Це було сказано просто і щиро. Вчителька була задоволена, що учні зуміли дати власну оцінку діям героїв трагедії, конфлікту, що в душі кожного дев’ятикласника запалала ще одна іскорка доброти.

Навчально – виховний процес, який організовує вчителька, завжди цікавий, відрізняється новаторством та творчістю. Під умілим керівництвом свого наставника учні складають казки, вірші. легенди, загадки, пишуть твори.
Ось зразки учнівських казок.

Опря Володимир 5 – В клас
Лісова казка
Одного разу я опинився в лісі. Тихо. Лише шелестять дерева. Сідало сонце.
І раптом. що за дивина?
На галявині, оповитій смерком, з’явилась синя квіточка. Вона була така гарна та запашна! Ось кольоровий метелик сів на неї, і пролунав дзвін на весь ліс. замилувався метелик квіткою.
Квітка захитала голівкою, і метелик злетів догори. Вона посміхнулася і попрощалася з метеликом. такі бувають дива. Треба тільки помічати прекрасне навколо себе.


Учителька вдало координує й оцінює знання учнів з урахуванням всіх завдань, практикує самооцінювання учнів. Вона одна із перших у школі впроваджує метод проекту. У класі оформлено стенд «Готуємось до проекту». де учні наперед одержують завдання. Все це дає їй можливість залучити до роботи кожного учня.



Тетяна Володимирівна очолює районне та шкільне методичне об’єднання. Уміло планує їх роботу проводить відкриті уроки ділиться своїми здобутками з молодими колегами. Ії урок «Тема гіркої самотності в новелі Гі де Мопасана «Перший сніг» надруковано в обласному методичному збірнику. Вона є постійним дописувачем газети «Молодіжне перехрестя». Її статті цікаві, містять багато нової інформації


ЗНР Несміх М.Ф.

Комментариев нет:

Отправить комментарий