Методична робота - інтелектуальна основа для педагогічної майстерності. В.О.Сухомлинський

Powered By Blogger

вторник, 18 мая 2010 г.

Боєва Н.О.


Тема уроку: Від сірого вовченяти до найлютішого представника своєї породи (дослідження шляху головного героя повісті Джека Лондона «Біле ікло»).

Мета уроку: здійснити всебічний аналіз образу головного героя повісті «Біле Ікло»;
- Розглянути комплекс художніх засобів його створення у єдності та підпорядкованості авторському задуму;
- Дослідити вплив людських факторів на становлення характеру Білого Ікла;
- стосунків між людьми та світом тварин;
- здійснити аналіз ІУ розділу частини ІУ «Давуча смерть» із з'ясуванням композиційної ролі у творі;
- розвивати навички вдумливого читання та вміння аргументовано, ґрунтовно висловлювати свої думки в просторі означеної теми.

Епіграф: Воно було не таке…
Джек Лондон «Біле Ікло».

І. Організаційний момент.
Слово вчителя:
Розгляньте схеми: Зробіть висновок, яким був світ де народилося сіре вовченя ( розділ ІІІ починається словами
Воно було не таке, як його брати й сестри..
ІІ. Мета: з'ясувати, яким же був Біле Ікло?
- Чому саме таким?
- Які чинники вплинули на нього, його сформували?

Пройдемо слідом за автором, шляхом головного героя.
(Запис теми в зошит)
ІІІ. Дослідження у просторі теми уроку (у формі навчального діалогу).
- Виділіть основні періоди життя Білого ікла.
( І – й життя серед природи;
ІІ – й життя серед людей

За віком: новонароджене вовченя, вовчук та дорослий звір.
У природному житті герой немає імені, воно з'явилося у період життя у людей.
«Сіре вовченя»
- Що підсвідомо вабило сіре вовченя?
- Чому життя тягло його до світла?
(«дуже хиже», «найспритніше», найменше з усього виводку)
Зробіть висновки: Цікавість рухає його діями, відважне, пізнає науку;
- Живих треба стерегтися (куріпка);
- Живі істоти – це м'ясо, молоко матері;
- Його призначення в світі вбивати дичину і битись;
- Поки сам не виріс краще вбивати їсти маленьких;
- Світ сповнений несподіванок, небезпеки, болю;
- «рано пізнало голод»;
Сірому вовченяті дісталась інстинктивна спадщина – страх, страх Пустелі, невідомого «все незнайоме – вороже».
Записи на дошці
Закон пристосування до життя;
Закон обмеження і заборони.
Основний закон життя хижака:
«Їж, а ні – тебе з'їдять – закон поживи»
- Визначте, які риси спадкувались від батька
(Відвага, хижість, пристосованість, пізнає світ за допомогою інстинктів «було дуже схоже на одноокого, най життєздатніше ( витримувало голод, а його сестри й брати повмирали).
- Виокремимо найбільш важливі деталі з другого життєвого етапу.
- Як відбулася перша зустріч з людиною?
- Битися чи скоритися?
(Зробила вибір поведінка матері, яка тепер буде зватися іменем, що їй дали люди Кічі. Він діє за інстинктом покори).

Дайте характеристику світові людей.
- Чи є він однорідним?
- Чому потрапляє до індіанців, а не до білих людей



- Хто в цьому винен?
(Сивий Бобер, він ніколи не пестив Біле Ікло, і той не здогадувався, що рука людини може бути лагідною).
Висновок: Одинак! Розвинутий розумово!
Вивів закон для себе: коритися дужчому – гнобити слабшого.
- За яких умов Біле Ікло потрапляє до Красеня Сміта?
- Як жилося у іншого господаря?
- Чому Біле Ікло повернувся до Сивого Бобра тричі?
- Що це по-вашому, прихильність, чи інстинкт?
- Які почуття мав Біле ікло до «Божевільного Бога»?
- Чиїми очима Біле Ікло бачив Красеня Сміта?
(оповідача та жителів форту Юкон).
Він був надзвичайно потворний!
(Опис Красеня Сміта зачитують учні)
- Чому Красень Сміт будь-якою ціною прагнув заволодіти Білим Іклом? (заробити на видовищах собачих боїв).
- Як склалися стосунки між Красенем Смітом та Білим Іклом? (чинить опір, але був розумний).
- Чому так?
Розділ «Царство ненависті».
- Чому автор дав таку назву розділу?
- - Як Біле Ікло поводить себе в цьому царстві?
Висновки:
- Чистим дияволом;
- Ворогом геть усьому
- Змордований, сліпо ненавидів цілий світ.
- Чому з нетерпінням став чекати бій? ( бій, то єдиний, дозволений спосіб проявити свою життєву скаргу. Свою ненависть він міг випарувати лише тоді, коли господар випускав на нього собаку).
- Чому слава «вовка – бійця» - перетворила його життя на пекло? ( він був створений для волі, а не для клітки. А люди. Які оточували його зробили життя нестерпним.
Висновок робимо у вигляді опорної таблиці.

- Визначте місце розділу «Давуча смерть» у контексті повісті (кульмінація)
(критичний момент життя Білого Ікла)
- Яке враження справив на вас розділ?
- Як ви вважаєте, хто ж є головним героєм повісті Біле Ікло чи бульдог Черокі?
- Кульмінаційний момент для людей також чи ні?
- Люди спроможні на співчуття чи ні?
- Чому автор не залишає Біле Ікло непереможеним? (не є провісником насилля).
Джек Лондон шукає гармонії між світом природи і світом людей, а жорстокість і ненависть не можуть бути підґрунтям у порозумінні.
Знайдіть у тексті деталі, що характеризують:
1. Черокі – господар Тім
2. Біле Ікло – господар Красень Сміт.
3. – Чому Відон Скотт кинув в юрбі звинувачення «Боягузи!», «Гади»!
4. Чому ніхто не заступився за Біле ікло?
5. Оцініть дії Красеня Сміта щодо півмертвого Білого Ікла.
6. Зачитайте приклади байдужості людей.
7. Оцініть дії Відона Скотта і Мета.
8. Чи схожі вони на інших людей?

Висновок: Так яким же був життєвий шлях Білого Ікла?
- Чи вважаєте ви головного героя справжнім переможцем7
- За щоб ви нагородили Біле Ікло? Аргументуйте свою відповідь.

Все змінилося в житті.
Чому у скрутні хвилини життя Білого ікла автор приводить до повісті Відона Скотта? (Мабуть для того, щоб довести. Що серед людей є справжні люди, наділені любов'ю, жагою жити в милосерді. Справедливості. Почутті гідності, жити в гармонії з природою)
ІУ. Виставлення та мотивація оцінок.
У. Домашнє завдання.
Дочитати повість до кінця. Виписати цитати, що свідчать про зміни в поведінці Білого ікла. Дати письмову відповідь: «Чому Відон Скотт став для Білого Ікла «Богом любові»?

1 комментарий: